De klemte mellemledere

Det er faktisk ikke nemt at være mellemleder. Du er den effektive lus mellem to negle: Medarbejderne og din egen ledelse

Der er særligt situationer, hvor du er mere alene, end du bør være. Og det er i situationer, hvor dine medarbejdere er i en eller anden form for livskrise – for der forventer både dine medarbejdere og dine ledere ofte, at det klarer du da bare. Også selv om du aldrig er blevet klædt på til opgaven. Jeg nævner i flæng

…og der kan være flere andre kritiske livssituationer, hvor du som leder forventes at vide præcist, hvordan du skal agere.

Empati og professionel

Du forventes at træde til med den for situationen passende empatiske tilgang, samtidig med, at du holder en professionel distance, og hvor du måske nok bliver følelsesmæssigt berørt, men ikke på en måde, så det “larmer” i situationen. Og du kan sikkert godt høre, hvordan det bliver i stigende grad svært at agere i.

Heldigvis har mange politikker og retningslinjer for mange af ovenstående situationer, men den daglige håndtering – ja, den hænger på dig. Så her kommer nogen råd til at håndtere mennesker i krise:

Hvad kan du gøre

Tilmelding til nyhedsbrev

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *